binnen 3 behandelingen van uw klacht af

Frozen shoulder

Behandeling van de ‘frozen shoulder’ met de ‘Fascie Reset Methode’

Ter inleiding:
De frozen shoulder is een probleem dat in de hedendaagse maatschappij veelvuldig voorkomt. Het kenmerkt zich doordat in de eerste periode het kapsel van de schouder (een vlies om het gewricht) gaat ontsteken; de ‘freezing fase’ (ontstekingsfase). Deze ontsteking dooft binnen 1-9 maanden geleidelijk uit. Het verloop van deze fase kan soms geleidelijk en soms met hevige onhoudbare pijnen gepaard gaan. In deze fase is het kenmerkend dat er zowel pijn met bewegen, als pijn in rust aanwezig is.

Na deze fase komt de ‘frozen fase‘ (stijfheidsfase). Deze kenmerkt zich vooral doordat de pijn afneemt en dat de bewegingsbeperking groter wordt. Deze fase duurt meestal tussen de 4-9 maanden.

Ten slotte komt de ‘thawing fase’ (ontdooi fase), waarbij de beweeglijkheid van de schouder langzaam weer terug komt. Deze fase duurt gemiddeld 4-12 maanden, maar kan zelfs jaren duren.

Er zijn meerdere oorzaken van een frozen shoulder, zoals een trauma (bijvoorbeeld door een val), een complicatie na een operatie of als gevolg van een systeemziekte (zoals insuline afhankelijke diabetes mellitus). De frozen shoulder kan ook zonder aanleiding ontstaan dit noemen wij een primaire frozen shoulder.

Herkent u zich in het bovenstaande verhaal? Met name de hevige pijnlijke eerste periode? Dan is de kans groot dat u last heeft van een ‘echte frozen shoulder’.

Zie hieronder een voorbeeld voor de behandeling:

Zie hieronder een voorbeeld na de behandeling:

Wanneer u meer informatie over de behandeling van frozen shoulder wilt ga dan naar:

www.frozenshoulderpoli.nl